Ugyan a LEGO által korábban bejelentett Super Mario készletek csak augusztusban kerülnek a boltok polcaira, azért a játékgyártó folyamatosan csepegteti az újabb és újabb információkat a különleges építőjátékkal kapcsolatban. Nemrég például kiderült, hogy a Mariós készletek átveszik a videojátékok egyik ikonikus „funkcióját”: a karakter mellé cserélhető ruhák is jönnek, és az új hacukák különleges képességeket hoznak magukkal.
Jelen állás szerint négy különböző power up kosztümről tudunk, és a Super Mario-rajongóknak jó eséllyel mindegyik ismerős lesz: Fire Mario, Propeller Mario, Cat Mario és Builder Mario. A kezdőcsomaggal érkező figura a klasszikus öltözetet viseli, azaz kék nadrágot piros sapkával, és a külön megvásárolható ruhák beszerzését követően ezek lesznek lecserélhetők, azonban a variálással nemcsak külsőre lesz más LEGO Super Mario figura, de a power up névből adódóan extra képességek is járnak az új ruhák mellé.
A Fire ruha lehetővé teszi, hogy virtuális tűzlabdákat dobjunk az ellenfelekre, a Propeller öltözettel a levegőben lehet láthatatlan érméket gyűjteni, a Cat öltözékkel Mario képessé válik arra, hogy a függőleges felületeken is sétáljon és ugráljon, míg a Builder hacuka akkor ad extra érméket, hogy a figurával jó nagyokat csapunk a pálya különböző elemeire.
De hogyan működik?
Ha pedig valaki nem lenne képben a LEGO Super Mario készletekkel kapcsolatban, annak íme egy kis gyorstalpaló. Amit biztos tudunk, hogy augusztusban érkezik egy alapcsomag, amolyan kezdőpálya, amiben benne lesz a speciális (új ruhákkal is feltúrbózható) Mario figura, és emellé biztos, hogy beszerezhető lesz egy kisebb, libikókával megbolondított sivatagi terepes kiegészítő, illetve egy jóval nagyobb, kastélyt formázó készlet, amiben a bajszos főhős egyik legnagyobb ellenfele Bowser is helyet kapott. Fontos ugyanakkor, hogy ezek a kiegészítők nem tartalmazzák a figurát, értelmük csak akkor lesz, ha már rendelkezünk az alapcsomaggal.
Az egész LEGO Super Mario koncepció kulcsa a már említett speciális bábu, ami jóval nagyobb, mint egy hagyományos minifigura, és sokkal többet tud az apró testvéreinél: a szemeit és a száját kijelzők adják, a mellkasán is található egy képernyő, van rajta hangszóró, a talpába pedig szenzorokat építettek, belül pedig gyorsulásmérő és giroszkóp is található.
A játék lényege pedig a klasszikus epizódok és a pályaépítős Super Mario Maker-játékok építőkockás keveréke: Marióval minél hamarabb el kell jutni a pálya elejéről a végére, viszont a szakasz felépítése abszolút ránk van bízva, és nemcsak ellenfeleket pakolhatunk le, de speciális platformokat, és olyan különleges elemeket is, amiket a figura talpán lévő érzékelő felismer. A szenzoroknak hála a rendszer érzékeli, ha sétálunk, ha ugrunk, vagy ha éppen ellenfeleket likvidálunk (itt is rájuk kell ugrani, akár többször is), és a kérdőjeles kockákkal interakcióba kerülve itt is extrák (mondjuk egy gomba) üthetik a markunkat – amik meg is jelennek a Mario mellkasára került kijelzőn.
Az alapcsomagból és a kiegészítőkből általunk összerakott pályát ráadásul időre, hatvan másodperc alatt kell teljesíteni, miközben érméket gyűjtünk: a speciális, általunk épített platformok használata, a különleges elemek felkeresése, az ellenfelek kiütése mind-mind érméket ér, és a cél az, hogy minél többet gyűjtsünk a pálya teljesítése közben. Külön mókás, hogy a Mario figura lábán lévő szenzor érzékeli a színeket is: a kék kockák vizet jelentenek, a zöld füvet, a sárga a sivatagot, a piros pedig a lávát. Utóbbihoz érve Mario sérül, szóval ilyenkor jöhet jól egy életerőt adó gomba, a gioszkóp pedig tudja, ha a figura leesik egy platformról, és ahogy a videojátékokban, az itt is ugyanúgy életvesztéssel jár.

A LEGO hivatalosan eddig öt különböző készletet és négy power up ruhát jelentett be, de nagyon meglepődnénk, ha megállnának ennyinél, szóval augusztusig még biztos lehet számítani újabb leleplezésekre és meglepetésekre.