Még csak három epizód került a nagyközönség elé a Marvel Studios első saját gyártású élőszereplős sorozatából, de a WandaVision máris rengeteg érdekes teóriát szült. Az összesen kilenc epizódot számláló első évad végéig még legalább másfél hónap van hátra, de a sorozatban elszórt utalások alapján nekünk van egy olyan elméletünk, hogy a sorozat lényegében a Marvel Filmuniverzum következő főgonoszának ágyaz meg.
A Marvel Studios a Fekete Özvegy és az Örökkévalók premierdátumának elhalasztása után végül a WandaVision sorozattal indította el a Marvel Filmuniverzum negyedik fázisát, és látva a széria első három részét, van egy olyan teóriánk, hogy a széria jóval nagyobb hatással lesz az új fázisra, mint ahogy azt korábban gondoltuk. A sorozat eseményei, és a rejtett utalások alapján ugyanis simán elképzelhetőnek tartjuk, hogy a háttérből Mephisto mozgatja a szálakat, és Thanos után ő lehet az új főgonosz, akit a szuperhősöknek közösen kell majd legyőzni.
Kicsoda Mephisto, és hogy jön ő ide?
A képregényekben Mephisto egy démon, akit Stan Lee és John Buscema alkottak meg a hatvanas évek végén. Nagyhatalmú és halhatatlan lényről van szó, aki az általa csak pokolnak nevezett dimenzió ura, és elképesztő dolgokra képes a mágia segítségével. A képregényekben sokszor az ördögként hivatkoznak rá, és az elmúlt négy évtizedben számos szuperhős életére volt komoly hatással, többek között Wanda Maximofféra is.
Ezzel kapcsolatban nagyon leegyszerűsítve azt kell tudni, hogy Wanda és Vízió a képregényekben is szerelembe estek, majd össze is házasodtak, a frigyből ráadásul két gyermek is született: Tommy és Billy. Vízió persze a képregényekben is szintezoid, így lehetetlen, hogy természetes úton utódai szülessenek, és mint később kiderül, a felesége mágia segítségével hozta létre a gyerekeket, akik a varázslat során megidézett lélektöredékeknek köszönhetően rendelkeznek lélekkel. Csakhogy ezek a lélektöredékek Mephistóhoz tartoznak, aki egy ponton visszaszerzi őket, ezzel véget vetve Tommy és Billy létezésének. A gyerekek elvesztésének fájdalmába Wanda lényegében beleőrül, ami a magyarul is megjelent Mutánsvilág (House of M) néven ismert eseménysorozathoz vezet, melynek részeként a nő az egész Marvel univerzumot a saját vágyai szerint formálja át, megmutatva, hogy milyen elképesztő (és meglehetősen veszélyes) képességek birtokában van.

A WandaVision sorozatban valami hasonló történik, csak jóval kisebb léptékben: a harmadik részből kiderült ugyanis, hogy Wanda valamiféle burokkal vonta be a Westview nevű városkát, és a saját kis valóságában (nagyjából) minden úgy történik, ahogy ő szeretné. A január 22-én debütált epizódban ráadásul villámgyorsan megszületnek a képregényekből ismert ikrek, és a rajzolt történetekre emlékeztető hasonlóságok könnyedén utalhatnak arra, hogy a gyerekeknek és Wanda valóságtorzító képességének a Marvel Filmuniverzumban is köze lehet Mephistóhoz.
Agatha Harkness?
A démon – legjobb tudomásunk szerint – egyelőre nem bukkant fel a szériában, de a Kathryn Hahn alakította Agnes karaktere arra enged következtetni, hogy Mephisto igenis ott van valahol a háttérben. Agnes elsőre csak egy kotnyeles szomszédnak tűnik, de ahogy haladunk előre (főleg a harmadik rész után), egyre nyilvánvalóbb, hogy Víziónál (és a nézőnél) sokkal többet tud arról, hogy mi is történik a Wanda által létrehozott burokban. Ez, illetve az összes öltözékén megjelenő, eltéveszthetetlen bross/medál arra enged következtetni, hogy az Agnes álnév mögött egy másik ismert Marvel karakter, Agatha Harkness bújik meg. Ő a képregényekben egy nagyhatalmú boszorkány, aki egyrészt törölte Wanda emlékeit a gyermekeiről, hogy csökkentse a fájdalmát, másrészt idővel a fiatal boszorkány mentorává vált, hogy segítsen kiteljesíteni a képességeit. A teljesség kedvéért pedig jegyezzük meg, hogy a törölt emlékek idővel visszatértek, és ez vezetett Wanda őrületéhez, illetve a Mutánsvilág eseményeihez.

Amennyiben Agnes valóban Agatha Harkness, az ismét közelebb visz minket Mephistóhoz, és ha tippelnünk kellene, akkor a karakter már többször utalt is a démonra, méghozzá akkor, mikor a férjéről, Ralph-ról beszélt. Agnes a második részben a bűvészmutatványok kapcsán utal arra, hogy szeretné, ha az ő férje is eltűnne, a harmadik részben pedig, mikor az áramkimaradásra terelődik a szó, akkor nevetve szintén megjegyzi, hogy nem bánja, mert Ralph amúgy is jobban fest a sötétben – ami akár utalás is lehet a démon amúgy nem túl mutatós külsejére. Emellett azt sem szabad elfelejteni, hogy szintén a második részben elhangzik, hogy az „ördög a részletekben lakozik”, mire Agnes nevetve rögtön rávágja, hogy „nem az az egyetlen hely, ahol lakozik”. Csak nem egy újabb utalás, hogy Mephisto bizony ott van Wanda világában?
Hova vezethet mindez?
Amennyiben Mephisto munkálkodik Wanda kis világának a hátterében, felmerül a kérdés, hogy mégis mit akarhat? Jelen pillanatban ezzel kapcsolatban csak vakon találgatunk, de van rá esély, hogy a képregényekhez hasonlóan valamilyen módon most is a gyerekek jelentik a kulcsot a megoldáshoz (amire utalhat a második rész többször elhangzó, „for the children/a gyerekekért” jelmondata is). Persze azt sem elképzelhetetlen, hogy Wanda valamilyen egyezséget kötött Mephistóval, és ennek eredménye, hogy Vízió életben van. A démonnak elméletileg megvannak a feltámasztáshoz szükséges képességei, és a képregényekben is volt már példa arra, hogy valaki egy életért cserébe alkut kötött az „ördöggel”. A magyarul is megjelent One more day című sztoriban a meglőtt May néni csak úgy maradhat életben, ha Peter Parker cserébe beáldozza a házasságát Mary Jane Watsonnal. Elképzelhető lenne, hogy a szerelméért cserébe Wanda belement valami ilyesmibe? Most még bármi lehetséges…

A harmadik rész alapján annyi biztos, hogy a bura alatti világot Wanda képes a kedve szerint formálni, ugyanakkor azt még nem tudjuk, hogy önszántából hozta-e létre, vagy manipuláció hatására. Utóbbira utal, mikor a második részben Jimmy Woo ügynök a rádión keresztül kérdezi Wandától, hogy „Ki teszi ezt veled?” (Who is doing this to you?). Tudjuk továbbá, hogy a S.W.O.R.D. nevű szervezet tisztában van azzal, hogy valami nagyon furcsa történik Westview-ban, sőt az egyik ügynökük, Monica Rambeau valamilyen módon be is jutott Wanda univerzumába, ahonnan azután penderül ki, hogy emlékezteti a frissen szült anyukát a valóságra, amiben Ultron végzett az ikertestvérével, Pietróval.
A S.W.O.R.D. egy olyan szervezet, aminek (a képregényekben) a Földet fenyegető veszélyek kivédése a feladata, ami szintén utalhat arra, hogy Wanda valaki hatása alatt áll, és a fentiek fényében ez bizony Mephisto lehet. Amennyiben így van, mi arra fogadnánk, hogy ez csak a kilenc részes első évad végére fog kiderülni, és a sorozat keretében még nem lesz konfrontáció a démon és a szuperhősök között, csak sikerül kiszabadítani Wandát a befolyása alól.
És ezen a ponton jutunk el oda, amit már a cikkünk elején is említettünk: Mephisto olyan kaliberű ellenfél lehet, mint amilyen Thanos volt, ehhez ugyanis megvannak a képességei, és el tudjuk képzelni, hogy a WandaVision után még a Marvel Filmuniverzum számos másik alkotására lesz hatással. Ne feledjük, Kevin Fiege szerint a most futó sorozat lényegében előjáték a Doctor Strange in the Multiverse of Madnesshez, a filmben szerepelni fog Elizabeth Olsen is, ráadásul a képregényekben Doktor Strange is jó párszor szembe került már Mephistóval. Ha pedig ehhez hozzátesszük, hogy a mágus fel fog tűnni az egyelőre hivatalos cím nélküli Pókember 3-ban is, akkor nem nehéz elképzelni, hogy a szuperhősöket szívesen szivató Mephistónak valami köze van/lesz a Peter Parker életét megkeserítő, a leendő szereplőgárda alapján meglehetősen kacinfántos eseményekhez.
Mindez persze csak találgatás az eddig elszórt információmorzsák alapján, és simán benne van a pakliban, hogy tévúton járunk, hiszen a Mephistós utalások már csak azért is bekerülhettek a sorozatban, hogy vakvágányra tereljék a nyomok után kutató nézőket. A Marvel Studios első saját gyártású élőszereplős sorozata többek között ezért is rendkívül szórakoztató: két epizód között rengeteg kombinálásra ad lehetőséget a rajongóknak, és hétről-hétre lehet izgulni, hogy sikerült-e beletrafálni az alkotók elképzeléseibe és terveibe.