A The Last of Us filmadaptációjának jó néhány évet kellett eltöltenie az úgynevezett kreatív pokolban, mire a Sony fejesei belátták, hogy ezt a videójátékot képtelenség normálisan a nagyvászonra adaptálni. Minderről a játékokat, valamint a készülő sorozatot társíróként jegyző Neil Druckmann nyilatkozott egy közelmúltban adott interjújában.

A Sony filmes részlege alá tartozó Screen Gems még 2014-ben jelentette be, hogy filmre vinnék a Naughty Dog többszörösen díjnyertes játékát a The Last of Us-t. Két évvel később aztán olyan pletykák ütötték fel a fejüket, miszerint a projekt kreatív nézeteltérések miatt sosem fog megvalósulni. Neil Druckmann a Script Apart podcast vendégeként nemrég tiszta vizet öntött a pohárba, és elmondta, hogy a produkciót végzetét akadéskoskodó stúdiófejesek okozták.

„Amikor a filmverzión dolgoztam, rengetegszer felmerült, hogy miképp fogjuk ezt még nagyobbá tenni? Hogyan lesznek még grandiózusabbak a díszletek? Nyilvánvaló vált, hogy ez nem fog működni a The Last of Us esetében. Szóval azt hiszem végül ez volt az oka annak, amiért végül kukáztuk a film ötletét.”

A The Last of Us játékmechanikája nagyrészt ugyan valóban a kíméletlen akcióra épült, de a játék valódi erőssége a karakterek közt kibontakozó, már-már valóban emberi interakciókban rejlett, amit Druckmann semmiképpen sem szeretett volna feláldozni az adaptáció során.

the last of us sorozat
A karakterek fontosak és nem az akció. Fotó: SIE

„Úgy álltunk hozzá a filmhez, hogy oké, csináljuk meg, de mint egy kis költségvetésű független alkotást. A csapat, a forgatás, a fényképezés, minden egy független film módjára működjön, mivel ettől lenne az egész a lehető legemberközelibb. Az HBO-s sorozattal lehetőségünk nyílik arra, hogy még jobban belemenjünk ezekbe a dolgokba, hiszen itt nem kell amiatt aggódnunk, hogy minél több akciójelenettel töltsük ki a játékidőt, ahogy azt a játékok esetében tettük.”

„A játék esetében bizonyos mechanikáknak az általunk diktált tempó szempontjából van jelentőségük. Nem elég kapcsolatba kerülnöd ezekkel a rendszerekkel, használnod is kell őket, jó pár harcot kell megvívnod ahhoz, hogy rendesen megértsd a működésüket. Ezeket viszont a sorozat esetében nyugodtan kihajíthatjuk az ablakon, elvégre egy teljesen másik médiumról beszélünk. Így hát koncentráljunk az adott médium legnagyobb erősségeire.”

Ezzel kapcsolatos jó hír, hogy az HBO-nak elég határozott elképzelései vannak arról, hogy a The Last of Us sorozat milyen alkotók által készüljön, hiszen a nemrégiben felkért Jasmila Žbanić bosnyák és Ali Abbas iráni rendező az orosz származású Kantemir Bagalovhoz hasonlóan kisebb volumenű filmekkel hívták fel magukra a figyelmet az elmúlt években.

Jól látszik tehát, hogy az HBO-nál egyelőre nem az akciójelenetek rendezésében tapasztalt direktorok élveznek elsőbbséget, hanem olyan egyedi látásmóddal rendelkező alkotók, akik tökéletesen magukévá tudják tenni a Craig Mazin és Neil Druckman által írt forgatókönyvek karakterközpontúságát. Mert mondjon bárki bármit, a The Last of Us-ra elsősorban a karakterek közt lezajlott interakciók miatt emlékszünk mind a mai napig, így pozitív előjel, hogy a sorozat esetében is igyekeznek nagy hangsúlyt helyezni erre.

Még több infó a The Last of Us sorozatról:

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!